معاون صدای رسانه ملی در روزهایی كه «ایران جان» به قاب تلویزیون آمده از اجرای این پویش گفت و بر اهمیت بازنمایی همهجانبه ظرفیتهای استانها تأكید كرد.
علی بخشیزاده معاون صدا، در گفتوگویی با خبرنگار تسنیم درباره اجرای پویش «ایران جان» تأكید كرد: «این رویداد ملی بر پایه شعار سال، یعنی سرمایهگذاری برای تولید، طراحی شده است. ما در صداوسیما موظفیم تمامی ظرفیتهای استانها را از منظر فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و حتی طبیعی به تصویر بكشیم و به نمایش بگذاریم.»
وی افزود: «آغاز این پویش از خوزستان، بهدلیل برخورداری از قابلیتهای رسانهای و زیستی فراوان، اقدامی بسیار هوشمندانه بود. در جریان یك هفته معرفی هر استان، بسیاری از مخاطبان برای نخستینبار با ویژگیها و توانمندیهای مناطق مختلف كشور آشنا میشوند.»
بخشیزاده با اشاره به اثرات فرهنگی و اجتماعی پویش، اظهار كرد: «ایران پهناور و دوستداشتنی ما باید به درستی معرفی شود. این روایت واقعی، نقش مهمی در افزایش نشاط و تقویت روحیه ملی دارد. یكی از خروجیهای مهم این رویداد، همین امیدآفرینی و همبستگی است.»
او از بسیج تمامقد رسانه ملی برای اجرای این طرح سخن گفت و ادامه داد: «تمام شبكههای رادیویی و تلویزیونی، اعم از ملی و استانی ـ حدود 160 شبكه ـ در هر هفته به شكل اختصاصی به یك استان میپردازند. این حجم از هماهنگی و تمركز، برای نخستینبار در این سطح در حال وقوع است.»
معاون صدا تأكید كرد كه این پویش فرصتی برای شناخت دوباره كشور است: «در سفرهایی كه به استانها داریم، ابعاد جدیدی از هر منطقه را كشف میكنیم كه حتی برای ما نیز تازگی دارد. این موضوع نشان میدهد كه ما هنوز بسیاری از سرمایهها و داشتههای ملی را بهدرستی نمیشناسیم».
او در خاتمه افزود: «همه شبكهها توان و داشتههای خود را به میدان آوردهاند تا هفتههایی باشكوه و مؤثر برای استانها رقم بزنند. این اتفاق، نشاندهنده تعهد رسانه ملی به نقش راهبردی خود در توسعه ملی است».
انتهای پیام/؛