تهیه‌كننده شبكه رادیویی ایران در گفت‌و‌گو با «جوان»: بیان موضوعات اجتماعی به زبان طنز مهم‌ترین شاخصه برنامه ایرانشهر است

تهیه‌كننده شبكه رادیویی ایران، از تلاش برنامه «ایرانشهر» برای پرداختن به موضوعات اجتماعی و اخلاقی روز جامعه با زبانی طنز و رویكردی منتقدانه خبر داد.

1404/08/18
|
11:34

به گزارش روابط عمومی معاونت صدا، تهیه‌كننده شبكه رادیویی ایران، از تلاش برنامه «ایرانشهر» برای پرداختن به موضوعات اجتماعی و اخلاقی روز جامعه با زبانی طنز و رویكردی منتقدانه خبر داد و گفت این برنامه در قالبی مجله‌ای و با حضور شخصیت طنزپرداز «استاد كمال همنشین»، به بازتاب مسائل مردم می‌پردازد.
مهدی ساعی، تهیه‌كننده شبكه رادیویی ایران درباره برنامه «ایرانشهر» به «جوان» گفت: برنامه ایرانشهر یك مجله طنز اجتماعی است كه از ساعت 17:45 تا ساعت 19 از شبكه رادیویی ایران پخش می‌شود. وی اظهار كرد: معمولاً سعی می‌كنیم مباحث اجتماعی كه در جامعه مطرح است و برخی موضوعات اخلاقی را محور برنامه قرار دهیم و با نگاهی طنز به آنها بپردازیم تا در پایان بتوانیم جمع‌بندی و محتوایی متناسب با آن موضوع ارائه دهیم. تهیه‌كننده شبكه رادیویی ایران افزود: معمولاً از زاویه طنز به موضوعات نگاه می‌كنیم تا هم قابل طرح باشد، هم امكان هجو آنها وجود داشته باشد و هم برای مخاطب خسته‌كننده نباشد. مهدی ساعی در توضیح بخش‌های مختلف این برنامه گفت: یكی از بخش‌های اصلی «ایرانشهر» حضور «استاد كمال همنشین» است كه با زبانی طنزآمیز به نقد و بررسی موضوعات روز می‌پردازد. این شخصیت در قالب گفت‌و‌گو با مخاطبان، مسائل اجتماعی را تحلیل و به آنها پاسخ می‌دهد. وی درباره ویژگی اصلی برنامه تصریح كرد: بیان موضوعات اجتماعی به زبان طنز با رویكردی متفاوت از مهم‌ترین شاخصه‌های ایرانشهر است. استاد كمال همنشین در قالب فردی كه خود را «همه‌فن‌حریف» می‌داند، به زبان طنز پاسخگوی مسائل مردم است و، چون بخش قابل‌توجهی از برنامه به سؤال‌ها و پیام‌های مخاطبان اختصاص دارد، ارتباطی صمیمی با شنوندگان شكل گرفته است. ساعی درباره جزئیات آیتم‌های برنامه توضیح داد: علاوه بر بخش اصلی استاد كمال همنشین، بخش «خبر‌های طنز روز» نیز داریم كه به صورت طنز به مسائل اجتماعی، اقتصادی و ورزشی می‌پردازد. همچنین مصاحبه با مردم در سطح شهر، تماس‌ها و پیامك‌های مخاطبان و آیتم‌های موضوعی از دیگر بخش‌های برنامه به شمار می‌روند. تهیه‌كننده شبكه رادیویی ایران درباره بازه سنی مخاطبان این برنامه گفت: آنچه مشاهده می‌كنیم این است كه بیشتر مخاطبان بین 30 تا 60 سال دارند، اما برای ما جذاب است كه بخش قابل‌توجهی از شنوندگان خارج از تهران و از استان‌های مختلف كشور هستند. وی در پایان درباره شاخصه اصلی برنامه‌های عصرگاهی و جایگاه ایرانشهر در این میان گفت: باید تعریف مشخصی برای برنامه‌های عصرگاهی وجود داشته باشد. در حالی كه برنامه‌های صبحگاهی بیشتر رویكرد اطلاع‌رسانی دارند، برنامه‌های عصرگاهی معمولاً به مباحث اجتماعی می‌پردازند. با توجه به اینكه ساعت پخش ایرانشهر همزمان با پایان كار روزانه مردم و زمان حضورشان در ترافیك است، تلاش كردیم برنامه‌ای شاد و شنیدنی با رویكرد طنز تولید كنیم تا مخاطب را خسته نكند و همزمان در جریان نقد اجتماعی قرار دهد.

دسترسی سریع