باهمكاری اداره كل انتصابات و ارزشیابی مدیران و معاونت صدا دوره توسعه و توانمندسازی مدیران برگزار شد

دوره آموزش با موضوع «طنز برای كاركنان و مدیران معاونت صدا» با حضور مدیر آموزش این معاونت، مدیران و كارشناسان در سالن آمفی تئاتر برگزار شد.

1403/08/01
|
12:55

به گزارش روابط عمومی معاونت صدا، این دوره براساس نظام شایستگی مدیران و نیازسنجی معاونت و با همكاری احمد مهدوی مدیر آموزش و كارشناسان از امروز اول آبان تا دوشنبه هفتم آبان برگزار می شود.
در این دوره مدیران گروه های برنامه ساز با موضوعاتی همچون تاریخچه و تعاریف طنز در ایران و جهان، كاركردها و اهداف طنز فاخر، آشنایی با گونه‌‌های شوخ‌طبعی و طراحی برنامه در رسانه، طنز در ادبیات كهن ایران و جهان، طنزهای دینی و نحوه استفاده از آن در برنامه ها، شناخت طنز حافظ و عبیدزاكانی و بهره بردن از آن در برنامه ها، شناخت و كاربرد طنز و سیاست، طنز در مشروطه با نگاهی به دهخدا، طنز در دوره توفیق، انقلاب و طنز، شناخت طنز در گل‌آقا و نحوه كاربرد و مدیریت آن در رسانه، طنز برای نسل Z و آلفا، مدیریت طنز در برنامه ها و شناخت و رفع خطاهای مدیریتی و رهبری تهیه كنندگان و كارمندان آشنا و تجربیات خود را به اشتراك می‌گذارند.
این دوره با حضور رضا ساكی مدرس برگزار شد كه بیش از 30 دوره در سازمان با موضوع «طنز برای كاركنان و مدیران »برگرار كرده است.
هدف كلی این دوره توانمندسازی و توسعه با هدف ارتقای سطح دانش، توانایی (مهارت)، نگرش مدیران و حركت به سوی بهبود و تعالی فردی، شغلی و سازمانی در مدیریت تهیه و تولید و نظارت بر طنز در رادیو و شناخت خطاهای مدیریتی، بهینه سازی آثار طنز و افزایش اثربخشی بر مخاطب و ارائه راهكارهای لازم به منظور در مدیریت و نظارت بر طراحی برنامه های طنز رادیویی طراحی شده است.
ساكی در بخش های مختلف از این دوره ضمن بیان مثال های متفاوت در عرصه طنز، كلیپ و انیمیشن های مختلف هم پخش می كرد تا بتواند پیام را به درستی انتقال بدهد.
این مدرس در این دوره درباره راهكارهای طنز ، فكاهه و شیرین نویسی صحبت كرد. وی با طرح این پرسش كه تا چه میزان در برنامه های صبحگاهی و عصرگاهی رادیو از طنز استفاده می كنیم، تاكید كرد: حق نداریم «درد» را حذف كنیم، زیرا بهترین سند مكتوب برای طنز است.
وی در بخشی از صحبت های خود گفت: مهم است كه برنامه ساز بداند در كدام یك از بحران ها می تواند شوخی كند. او باید در زمین حادثه دیده ها باشد.
ساكی تصریح كرد: «گل آقا» همیشه در آثار طنز به منافع ملی توجه می كرد. بنابراین مدیران هم می توانند با این نگاه، طنزهای اثرگذار تولید و پخش كنند. ضمن اینكه گل آقا هرگز زبان فارسی را زیر سئوال نبرده بود.

دسترسی سریع