مسابقه رادیویی «بیست» با رویكردی تازه و سرگرمكننده تلاش دارد ضمن ایجاد هیجان و فضای رقابتی، دانش اقتصادی مخاطبان را در حوزههای مختلف تقویت كند.
به گزارش هنرصدا، حمیده سلطانی، تهیهكننده مسابقه «بیست» كه از رادیو اقتصاد پخش میشود، گفت: این مسابقه حدود سه سال است كه با محوریت اقتصاد عمومی و در فضایی جذاب و مفرح روی آنتن میرود. برنامه هر شب از شنبه تا پنجشنبه ساعت 20 بهصورت زنده با اجرای امیر زندهدلان پخش میشود.
او افزود: ایده طراحی این مسابقه از یك نیاز مشخص در میان مخاطبان رادیو اقتصاد شكل گرفت؛ نیاز به تقویت سواد اقتصادی در زمینههایی همچون تصمیمات كلان، تغییرات قیمتی، قوانین كار، مسائل بانكی و ظرفیتهای كشاورزی. بررسیها نشان داد بسیاری از مخاطبان گرچه اخبار اقتصادی را دنبال میكنند، اما در درك مفاهیم تخصصی و تحلیل رویدادها نیازمند همراهی بیشتری هستند. به همین دلیل، مسابقه «بیست» با هدف افزایش دانش اقتصادی و ایجاد فضایی شاد و هیجانی طراحی شد.
سلطانی تأكید كرد: ساختار برنامه بر پایه رقابت میان دو شركتكننده در هر قسمت است. هر شب دو مهمان در استودیو حاضر میشوند و به سوالاتی در حوزههای مختلف اقتصادی پاسخ میدهند؛ از اقتصاد خرد و كلان گرفته تا قوانین كار و ظرفیتهای اقتصادی استانها. یكی از بخشهای پرمخاطب این برنامه، بخش پیامكی است كه علاقهمندان میتوانند با ارسال پاسخ سوالات در مسابقه شركت كرده و در فضای رقابتی حضور یابند.