تركیب خنده و اقتصاد در «مسابقه بیست» رادیو

تهیه‌كننده برنامه رادیویی «مسابقه بیست»، درباره ایده شكل‌گیری این برنامه گفت: هدف اصلی ما ایجاد یك فضای شاد و در عین حال آموزشی و تركیب خنده و اقتصاد برای مخاطبان بود. بسیاری از برنامه‌های اقتصادی، اگرچه پربار و مفیدند، اما برای مخاطب عام ممكن است سنگین به نظر برسند.

1404/08/07
|
12:53

به گزارش روابط عمومی معاونت صدا حمیده سلطانی تاكید كرد: ما در این برنامه تصمیم گرفتیم با رویكردی متفاوت، مفاهیم اقتصادی را در قالبی ساده و پرنشاط ارائه دهیم.

به گفته سلطانی، «مسابقه بیست» با محوریت مفاهیم اقتصادی روز طراحی شده و شركت‌كنندگان در فضایی رقابتی به پاسخ‌گویی به پرسش‌های مرتبط می‌پردازند. اما وجه تمایز اصلی برنامه در استفاده از طنز و شوخی‌های هوشمندانه است كه فضای رقابت را از حالت خشك و رسمی خارج كرده است.

او تأكید كرد: ما معتقدیم آموزش اقتصادی وقتی ماندگار می‌شود كه با حس خوب همراه باشد. در «مسابقه بیست»، مخاطب می‌خندد، سرگرم می‌شود و در عین حال نكات مفید و كاربردی درباره اقتصاد یاد می‌گیرد.

در هر قسمت از «مسابقه بیست»، موضوعی مشخص از حوزه‌های مختلف اقتصاد از مدیریت مالی خانوار گرفته تا مفاهیم پایه بازار كار و پس‌انداز انتخاب می‌شود. پرسش‌ها به‌صورت مرحله‌ای طرح می‌شوند و شركت‌كنندگان علاوه بر سنجش اطلاعات خود، در خلال رقابت با نكات آموزشی جدید نیز آشنا می‌شوند.

سلطانی معتقد است این رویكرد تركیبی از آموزش و سرگرمی، می‌تواند تأثیری ماندگار بر ذهن مخاطب بگذارد. وقتی مفاهیم اقتصادی با لبخند همراه باشند، مردم راحت‌تر آن‌ها را در زندگی روزمره به كار می‌گیرند. هدف ما این است كه اقتصاد از دایره تخصصی خارج و در زندگی مردم جاری شود.

تهیه‌كننده «مسابقه بیست» همچنین از استقبال شنوندگان سخن گفت: بازخوردها بسیار دلگرم‌كننده بوده است. مخاطبان می‌گویند این برنامه باعث شده مفاهیم اقتصادی برایشان قابل‌درك‌تر شود. حتی خانواده‌ها همراه هم برنامه را گوش می‌كنند و به سؤالات پاسخ می‌دهند، كه همین نشان از تعامل و اثربخشی آن دارد.

سلطانی تأكید كرد: ما می‌خواهیم مردم یاد بگیرند كه اقتصاد فقط عدد و نمودار نیست، بلكه دانشی است برای بهتر زیستن. اگر لبخند روی لب مخاطب بنشیند و در عین حال چیزی یاد بگیرد، یعنی به هدفمان رسیده‌ایم. در دنیای رسانه‌ای امروز كه مفاهیم اقتصادی اغلب با زبانی جدی و تحلیلی مطرح می‌شوند، رادیو اقتصاد با برنامه‌ای به نام «مسابقه بیست» تلاش كرده است تا آموزش اقتصادی را در فضایی طنزآمیز و رقابتی به مخاطبان ارائه دهد.

این برنامه با تهیه‌كنندگی حمیده سلطانی و اجرای امیر زنده‌دلان، توانسته تركیبی از آموزش و سرگرمی را به آنتن بیاورد.

دسترسی سریع