برنامه «عصرانه» رادیو ورزش با رویكرد طنز، روزهای پرخبر دنیای ورزش را روایت میكند. به گفته تهیهكننده، هدف این برنامه این است كه مردم با لبخند از پای رادیو بلند شوند.
به گزارش روابط عمومی معاونت صدا، برنامه «عصرانه» از تولیدات شبكه رادیویی ورزش است كه هر روز از شنبه تا پنجشنبه ساعت 17 روی آنتن میرود.
به گفته تهیهكننده، این برنامه با تركیبی از طنز، گفتوگو، موسیقی و خبر به دنبال ایجاد فضایی شاد برای مخاطبان است.
سولماز ادیبی - تهیهكننده برنامه «عصرانه» - درباره رویكرد و ساختار این برنامه به ایسنا گفت: «عصرانه» با هدف ایجاد فضایی مفرح و متفاوت برای علاقهمندان ورزش طراحی شده است. این برنامه نه تنها به اطلاعرسانی درباره تازهترین خبرهای ورزشی میپردازد، بلكه تلاش میكند با نگاهی طنزآمیز و تفریحی، روزهای پرخبر دنیای ورزش را برای مخاطبان به تجربهای دلپذیر تبدیل كند.
به گفته ادیبی، «عصرانه» هر روز با حال و هوایی خاص، به سراغ موضوعات داغ ورزشی میرود. آیتمهای متنوعی مانند مرور آخرین اخبار فوتبال و رشتههای غیرفوتبالی، معرفی چهرههای موفق، گفتوگو با ورزشكاران و مسئولان، و نیز آیتم طنز «بوقچی» از جمله بخشهای ثابت این برنامهاند.
او بیان كرد: در آیتم بوقچی، اتفاقات مهم و بعضاً حاشیهای ورزش از زاویهای شوخطبعانه بررسی میشود كه همین بخش توانسته ارتباطی صمیمی و خندهدار میان برنامه و مخاطب ایجاد كند.
او ادامه داد: از دیگر بخشهای «عصرانه»، باشگاه ترانههای محلی و سنتی است؛ جایی كه شنوندگان میتوانند بنا به ذوق و علاقه خود ترانههای دلخواهشان را درخواست كنند. این بخش با استقبال بالای مخاطبان روبهرو شده و به نوعی پلی میان موسیقی، فرهنگ و ورزش ایجاد كرده است.
این برنامه با حضور دو گروه تولیدی به صورت یك هفته در میان تهیه میشود. گروه اول با تهیهكنندگی سولماز ادیبی و گروه دوم با تهیهكنندگی نوید جولایی كار تولید را بر عهده دارند.
اجرای برنامه نیز توسط مسعود خواجهوند و الهام حسینی انجام میشود.
ادیبی درباره تركیب تیم تولید بیان كرد: وجود دو گروه برنامهساز باعث شده تا «عصرانه» از یكنواختی دور بماند. هر گروه با سلیقه و نگاه خاص خود برنامه را پیش میبرد و همین تفاوت در محتوا و لحن، باعث تازگی در هر قسمت میشود.
او همچنین تأكید كرد: در طراحی آیتمها و انتخاب سوژهها، نظرات و بازخوردهای مخاطبان نقشی كلیدی دارند. ما همیشه تلاش كردهایم صدای مخاطبان را بشنویم و طبق علاقه و نیاز آنها برنامهریزی كنیم. مثلاً وقتی میبینیم مردم از یك آیتم طنز بیشتر استقبال كردهاند، سعی میكنیم آن بخش را گسترش دهیم و جذابتر كنیم.
ادیبی در پایان گفت: هدف ما این است كه مردم با لبخند از پای رادیو بلند شوند. ورزش فقط رقابت نیست؛ نشاط، فرهنگ و زندگی است. ما تلاش میكنیم این حس را هر روز در قالب «عصرانه» به شنوندگان منتقل كنیم.