رادیو به عنوان یك رسانه جمعی در شتاب بخشیدن به اخبار و انعكاس آنها نقش عمدهای دارد. به تعبیر مك لوهان رادیو امتداد یكی از مهمترین خواص انسانی یعنی گوش است و در پرتو این وسیله، انسانهای هزاران كیلومتر دورتر از خود را در كنترل دارد.
پس با این توصیف رادیو در انفجار فضا و زمان نقش مهمی بر عهده دارد. بدون تردید رادیو به عنوان یكی از اولینهای وسایل ارتباط جمعی نقش فعال و اساسی در تحولات اجتماعی، اقتصادی كشور بر عهده داشته و همیشه به كمك برنامههای اقتصادی دولتها آمده است.
از آنجا كه خانواده نقش برجستهای در جهاد اقتصادی دارد، نحوه تعامل رادیو با اقتصاد فردی و خانواده به عنوان هسته اولیه و ركن اساسی جامعه تاثیرگذار است. لذا هر گونه تغییر یا بهبود اقتصادی، میتواند جهاد اقتصادی یا مشاركت مردمی را در پی داشته باشد.
ساعت طلایی و ویترین شبكه رادیویی اقتصاد با برنامه "روزیِ نو" به عنوان یك مجله رادیویی آغاز میشود. این برنامه با فضایی آرام بخش در صبحگاهی پرتلاش مخاطب را برای طلب روزی حلال تشویق میكند.
تولید محتوا آن هم در مفهوم جهاد اقتصادی با محوریت جهش تولید خانواده و فرد را برای مشاركت فعال در تولید، مدیریت در مصرف و حتی تربیت نیروی اقتصادی و ارزشی ارشاد و فضای مجاهدت را در بخشهای متنوع این مجله رقم میزند.
مخاطب در هشتاد دقیقه این برنامه كه به طور زنده و ساختاری تركیبی از ساعت 6:30 پخش میشود، اهداف شناختی-نگرشی و رفتاری را با افزایش اطلاعات، دانش و آگاهی، ایجاد تقویت یا تغییر نوع نگرش و باور و ایجاد و تقویت رفتار مثبت را تجربه میكند. طراحی سه بخش خبری كارشناس محور به همراه خبرهای روز و پایگاههای خبری و گفتگوی ویژه خبری از ویژگیهای این برنامه خواهد بود. گروه اقتصاد و جامعه شبكه رادیویی اقتصاد با تعامل روانی خانواده ایرانی، زمینه رشد و تعالی افراد و خانواده را مهیا كروه تا با صمیمیت و تلاشی كه بر فضای آرام بخش خانواده حاكم است بهرهوری اقتصادی و رفاه مطلوب را صبحگاهان به مخاطبان خود هدیه كند.
روزیِ نو با امیدبخشی تلاش میكند از تو حركت از خدا بركت را به كاسب محله توصیه كند و رزق و روزی حلال را به عنوان یك ارزش دینی روز به روز تصوبت كند گرچه برای رسیدن به این مهم، با گفتگوی حضوری و غیرحضوری مدیران، مسئولان و نمایندگان خانه ملت آنان را به پاسخگویی و مطالبات مردم فرا میخواند.
شاید بتوان گفت ساختار و تركیب برنامه كه نشات گرفته از روز روشن است با ابراز موسیقی و آیتم، كار رسیدن به هدف را سهلتر و آسانتر كرده است اما نمی توان از اجرای مناسب مجریان فاصله گرفت كه این نشاط و شادمانی را با ذوق و سلیقه تهیهكنندگان برنامه به مخاطب عرضه میكنند.
توسعه اقتصاد ملی با فناوری و سرمایه هر جامعهای میتواند محیط اجتماعی را آماده پذیرش تحول سازد و رسانهها بویژه شبكه تخصصی اقتصاد ابزاری موثر برای رسیدن به این مهم خواهد بود.