معاون صدای رسانه ملی: «پژواك»‌ رادیو چگونه به «خانواده» می‎رسد؟/ چراغ مستند روی یك سوژه

معاون صدای رسانه ملی تاكید كرد: در بین گونه های برنامه سازی، مستند نگاهی متفاوت به موضوع خانواده و جمعیت دارد و از اقناع سازی بالایی برخوردار است .

1402/02/14
|
01:30

علی بخشی زاده افزود: درحوزه جوانی جمعیت و تحكیم بنیاد خانواده برنامه های زیادی در رسانه ملی تولید و پخش می شود كه شاید بیشترین حجم آنها برنامه های مجله ای و یا گفتگومحور باشند كه از اقناع سازی كمتری برخوردارند، اما مستند از آنجا كه بر پایه پژوهش استوار و همراه با استدلال است قدرت بالایی در قاتع كردن مخاطب دارد .
معاون صدا خاطرنشان كرد: از همین رو در در دومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواك، بخشی با موضوع «جمعیت، فرزندآوری و تقویت نهاد خانواده» طراحی شده است كه در آن مستندسازان با نگاهی دقیق و موشكافانه به این موضوع پرداخته اند.
علی بخشی زاده گفت: پرداختن به مقوله جمعیت و فرزندآوری در رسانه با توجه به شرایط فعلی چامعه بسیار دشوار است و برنامه ساز می بایست با مهارت خاصی در این مورد برنامه سازی كند تا بتواند مخاطبش را اقناع سازد و راهكاری كه دومین جشنواره ملی مستند رادیویی در این خصوص ارایه داد این بود كه برنامه ساز از طریق ارایه مستندات مستدل و با شواهد منطقی درباره این موضوع مهم صحبت كند.
معاون صدا افزود: مستندهایی كه در این بخش تولید شد، خوشبختانه، پنجره ای جدید به سوی برنامه سازی در این حوزه گشود.
مستندسازان با چراغ پژوهش به سراغ نقاط تاریك این موضوع رفتند و آن را روشن ساختند و با استدلال و برهانی كه در دست داشتند این مقوله را برای مخاطب مو شكافی كرده و عمق این موضوع را برای او بازگو كردند .

علی بخشی زاده افزود. برنامه سازان در این بخش، با شاهد آوردن زندگی های بی آلایش و بدون تبرج و عادی خانواده های ایرانی، با مخاطب خود همگن و یكدل شدند تا مخاطبان آنها را بیشتر باور كنند و شیرینی زندگی خانواده ایرانی را مجسم كنند و آن را در جریان یك داستان واقعی بشوند. .
معاون صدای رسانه ملی گفت: می توانیم بگوییم كه امسال در دومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواك پنجره ای نو به سوی موضوع خانواده، فرزندآوری و جمعیت گشودیم و امیدواریم كه این پنجره بتواند نمایانگر عمق هویت ملی ما باشد.

دسترسی سریع