پیام معاون صدای رسانه ملی به مناسبت سالروز تاسیس رادیو

به مناسبت هشتاد و سه سالگی رادیو، معاون صدا در پیامی این روز را تبریك گفت.

1402/02/04
|
15:12

هوالعلیم
هیچ كس فكر نمی كرد 83 سال پیش تجهیزاتی كه به عنوان وسایل ارتباط نظامی در مجموعه پادكان قصر تهران استقرار یافته تبدیل به اولین فرستنده رادیویی ایران شود و به این سرعت جایگاه ویژه ای را به عنوان گرمترین رسانه با كسب محبوبیت فراوان در بین احاد مردم به خود اختصاص دهد. روز 4 اردیبهشت را كه روز تولد این رسانه گرم در ایران دوست داشتنی است بهانه خوبی می‌دانم برای ارج نهادن به همه كسانی كه در سطوح و اركان مختلف این رسانه پرمخاطب و فراگیر به تلاش مشغولند و برای همه آرزوی سلامتی و موفقیت در زندگی را آرزومندم كه چون خود رادیو؛ گرم، ساده، صمیمی و البته كم توقع و پرتلاش هستند.
باید گفت رادیو همیشه صدای دگرگونی های این كهن سرزمین بوده و با پیروزی انقلاب اسلامی، مروج فرهنگ اسلامی-ایرانی شد تا یك گام جلوتر به فرهنگسازی در این مرز و بوم بپردازد و از همان زمان در حقیقت یك پای سیاست، فرهنگ و امنیت ملی گردید. تا صرفا یك روایتگر تاریخی و خاطره آفرین از گذشته ملت ایران نباشد؛ بلكه یك شاهراه رو به افق و آینده ملت بزرگ ایران رقم بخورد.
و امروز كه رسانه ملی در جهت تحول گام بر می دارد، رادیو در این راستا با رویكرد جهاد تبیین در تمامی زمینه های؛ سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، هنری و... سعی در افزایش مشاركت اجتماعی در راستای تقویت سرمایه اجتماعی دارد، چرا كه سرمایه اجتماعی؛ یعنی اعتماد و امید به آینده، نشاط فردی و اجتماعی، افزایش مشاركت، اعتماد اجتماعی، مقوله احساس امنیت و در عین حال احساس رضایت، هم در حوزه فردی و هم در حوزه اجتماعی، این 6 محور كه دانشمندان علوم اجتماعی و ارتباطات از آن به عنوان زیر مجموعه های سازنده سرمایه اجتماعی نام می برند دستور كار معاونت صدا و شبكه های رادیویی در سال جدید است.
از سوی دیگر در زمانی كه دشمن روز به روز با انواع شگرد ها، شبهات فراوانی ایجاد می كند، تبیین به عنوان وظیفه ذاتی رسانه بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد و نسبت به این شبهات پاسخ لازم و متنابه را برای مخاطب آماده و ارائه نماید. پس "جهاد همه جانبه تبیین در برابر شبهه افكنی دشمن و ایجاد سرمایه اجتماعی"، شعار امسال رادیو و هدف برنامه سازان و مدیران این رسانه گرم و اثر گذار است؛ و از آنجایی كه رادیو همیشه از تجربیات گران سنگی برخوردار بوده است و سرمایه های بزرگی به نام پیشكسوتان داشته كه پشتیبان نیروهای جوان و پرانرژی رادیو می باشند به یقین این مسیر هموار و این هدف به سرعت دست یافتنی است و آنچه در شبكه های رادیویی طی سال 1402 برنامه ریزی شده است؛ تحول در برنامه های مختلف بر اساس این شعار و با توجه به نیازسنجی هایی است كه مركز تحقیقات سازمان صدا و سیما به صورت مكرر انجام می دهد و فضای علمی مخاطبان را برای مدیران شبكه های رادیو ترسیم می كند. مدیران و همكاران محترم شبكه ها هم با تحول در جدول پخش برنامه ها، بر اساس طرح ارائه شده، شعار محوری رادیو در سال 1402 را محقق می كنند.
علی بخشی زاده _ معاون صدای رسانه ملی

دسترسی سریع