ارزیابی عملكرد سامانه های 110، 115 و 125 توسط مخاطبان "تهران تو"

تماس با سامانه‌های فوریتی و رفع مشكلات بوجود آمده برای مردم از سوی این نهادها، موضوع 16 تیر برنامه‌ی "تهران تو" بود.

1399/04/17
|
12:43

مجری این برنامه‌ی مردم محور از مخاطبانش خواست با "تهران تو" تماس گرفته و در مورد نتیجه‌ای كه از تماس با سامانه‌های فوریتی سه رقمی گرفته‌اند صحبت كنند.

در بسیاری از پیامك‌های صوتی و متنی مردم از خدمات‌رسانی آتش نشانی و اورژانس راضی بوده و اكثرا از پلیس 110 ناراضی بودند.

در یكی از پیامك‌ها آمده بود كه هیچ كدام از این سامانه‌ها به جز آتش‌نشانی فوریتی برای رسیدن ندارند و بقیه دیر می‌رسند.
گفتنی است در آتش‌نشانی قانونی وجود دارد كه از لحظه‌ای كه زنگ به صدا در می‌آید تا زمان خروج آتش نشانان به سمت مكان حادثه دیده حداكثر نباید بیشتر از 40 ثانیه زمان صرف شود و بنا به اظهارات مردم خوشبختانه این پروتكل در آتش‌نشانی‌های سراسر كشورمان به خوبی اجرا می‌شود.

دیگر مخاطب تهران تو در رابطه با تجربه‌اش از تماس با اورژانس تهران گفته و بیان داشت: دو بار تا كنون با این سامانه تماس گرفته‌ام و هر دو بار با راهنمایی‌های درستی نگرانیم را در مورد بیماری همسرم مرتفع كرده‌اند.
وی افزود: در مقابل یك بار برای یك مورد تصادف با 110 تماس گرفتم. پلیس راهور نزدیك به محل تصادف بود اما نیامد. خودم ماشین را رها كرده و به دنیال افسر رفتم تا به محل آمده و كروكی بكشد.

دیگر شهروند مخاطب "تهران تو"گفت: تقریبا با همه‌ی سامانه‌های فوریتی تماس داشته‌ام اما امروز میخواهم منحصرا در مورد 110 صحبت كنم. چند سال پیش پس از اینكه شاهد دعوای دو نفر در خیابان بودم با 110 تماس گرفتم بعد مامور به من گفت چاقو زده یا نه؟ گفتم هنوز این اتفاق نیفتاده است. مامور پلیس به من گفت هر وقت چاقو زده شد با پلیس تمام بگیر و مكالمه را قطع كرد.
وی افزود: بار دیگر هم بعد از آنكه ماشینم را دزد زده بود با 110 تماس گرفتم مامور 45 دقیقه‌ی دیگر به محل آمد و پس از نوشتن گزارش دیگر هیچ خبری در رابطه با پیگیری پلیس در این رابطه به من داده نشد. بار دیگر نیز به خاطر جمع شدن چند نفر معتاد در كنار منزلمان با 110 تماس گرفتم. پلیس آژیركشان آمد و آنان را پراكنده كرد. یكی از ماموران به ما گفت تنها در این موارد می‌توانیم آژیر پلیس را به صدا درآوریم تا از محل دور شوند و با آنان درگیر نخواهیم شد. البته 110 در موارد تلفنی برخورد خوبی با مردم دارد.
این شهروند بیان داشت: در مقابل برخورد اورژانس و آتش‌نشانی بسیار خوب است و سریعا خود را به محل می‌رسانند.

مخاطب دیگری از بهارستان اسلامشهر گفت: من اوایل اردیبهشت با اورژانس تماس گرفتم و بیماری مادرم را گزارش دادم. 45 دقیقه شاهد جان كندن مادرم بودیم ولی متاسفانه اورژانس نرسید و خودمان مجبور شدیم او را به بیمارستان برسانیم كه متاسفانه در راه فوت كرد.

دیگر مخاطب این برنامه نیز از تماسش با 110 برای اعلام فوت یك معتاد در محله گفت.
وی افزود: ساعتها با پلیس تماس گرفتم و آنان می‌گفتند خواهیم آمد. تا اینكه یكی از ماموران گفت یادداشت می‌كنم مشكوك به قتل تا كلانتری مربوطه سریعا به محل بیاید. 20 دقیقه‌ی دیگر مامور آمد و به ما گفتند كه چرا چند ساعتی است كه مكررا با ما تماس می‌گیرید؟ در این رابطه پلیس بسیار برخورد بدی با ما داشت. دیگر مورد تماسم با 110 برای اطلاع از یك نزاع خیابانی به پلیس بود اما آنان خیلی دیر آمدند. یكی از ماموران گفت به ما دستورالعمل داده‌ند كه در دعواهای خیابانی دیر بیاییم چون ما اگر زود برسیم ممكن است آسیب ببینیم.
وی در ادامه از ماموران آتش نشانی و اورژانس تهران به خاطر اقدامات سریع و اصولی تشكر كرد.

مخاطبان در محدوده استان تهران از طریق موج اف.ام ردیف 94 مگاهرتز و ای.ام ردیف 1332 كیلوهرتز شنونده ما خواهند بود.
همچنین شنوندگان از سرتاسر كشور هم می توانند شبكه رادیویی تهران را از طریق گیرنده های دیجیتال(ست تاپ باكس) دریافت كنند.

#تهران 360
#تهران360
#تهران_360
#tehran360
#tehran_360
#tehraan360
#tehraan_360

دسترسی سریع