آئین پایانی نخستین جشنواره مردمی صدا و سیما با حضور دكتر علی عسگری رئیس رسانه ملی،دكتر شاه آبادی معاون صدا،دكتر میر باقری معاون سیما ،جمعی از مدیران صدا و سیما و هنرمندان در سالن بین المللی همایش های صدا و سیما برگزار شد.
رئیس رسانه ملی با قدردانی از زحمات برنامهسازان نوروزی صداوسیما اظهار داشت: همه دارایی ما مردم هستند و همه ما برای جلب رضایت آنان تلاش میكنیم و در این میان كسب رضایت بیش از 90 درصدی مخاطبان در نوروز 97 اتفاق مهمی بود كه با همدلی خانواده صداوسیما حاصل شد.
به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دكتر علی عسكری، در آیین اختتامیه نخستین جشنواره مردمی برنامههای نوروزی رسانه ملی گفت: رسانه ملی در یك شرایط سخت رسانهای و با وجود رقبا و دشمنان فراوان توانست در نوروز97 موفق به جذب 86/7 درصدی مخاطبان شود.
رئیس رسانه ملی خاطرنشان كرد: هنرمندان رسانه ملی در برنامههایی مانند پایتخت و دورهمی و همچنین مستندها و برنامههای تركیبی توانستند رضایت بیش از 90 درصدی مخاطبان را كسب كنند.
دكتر علی عسكری خاطرنشان كرد: در شرایطی كه شبكه های ماهوارهای و همچنین فضای مجازی به رقابتی سرسختانه با رسانه ملی میپرداختند، برنامهسازان با هوشمندی،هنرمندانه و درك زیباییشناسی به میدان آمدند و رضایت مخاطبان را به دست آوردند.
رئیس رسانه ملی، آثار تولیدی در صداوسیما را بانشاط و پرجاذبه عنوان و ابراز امیدواری كرد كه كاركنان رسانه ملی در سال 97بهتر از گذشته كار كنند و شاهد رشد برنامههای جذاب در رادیو و تلویزیون باشیم.
رئیس سازمان صداوسیما در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تجلیل از جایگاه شهیدان بهویژه شهدای مدافع حرم، آسایش امروز را مرهون جانفشانیهای آنان دانست و تأكید كرد: نمونه كوچكی از ایجاد ناآرامی در بخشهایی از سریال پایتخت با حضور داعش، بهخوبی نشان داد كه شهدا ازخودگذشتگی كردند تا ما در كنار هم نوروز را در آرامش پشت سر بگذرانیم.
دكتر علی عسكری در ادامه با تأكید بر اینكه در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید گامهای بهتر و مؤثرتری در زمینه تحقق شعار سال و حمایت از كالای ایرانی برداریم تصریح كرد: كالای ایرانی، نشاندهنده هویت كشور است و امیدوارم در سال 97 اقدامات رسانه ملی را در جهت معرفی كالاهای ایرانی و همچنین فراهم كردن زمینههای رشد و ارتقای نشاط اجتماعی، عظمت، اقتدار و پیشرفت ملت ایران رقم بزنند.
رئیس رسانه ملی، سه عنصر هنر، علم و تعهد را لازمه تولیدات فاخر رسانهای عنوان كرد و گفت: یك محصول رسانهای فاخر و دارای اثر ماندگار، هم هنر فوقالعاده، هم علم و دانش و هم تعهد را داراست و این امر به شادمانی، رشد و جهتدهی مخاطبان كمك میكند.
حمایت 35.9 درصدی مردم از رادیو در تعطیلات نوروز
حمید شاهآبادی، معاون صدای رسانه ملی، آمار 35.9 درصدی مخاطبان رادیو در تعطیلات نوروز را افتخار و ركورد جدید برای صداوسیما عنوان كرد و گفت: خوشبختانه رادیو مستقل از همه بخشها، فضای جدیدی برای عرضاندام پیدا كرده است و این فضا را عناصر خدمتگزار در رسانه ملی با تواناییهای خود رقم زدهاند.
شاهآبادی با تحسین و قدردانی از مخاطبان برای حمایت از رادیو گفت: مردان و زنان كشورمان با ارتباط نزدیكتر و تعامل جدیتر، در نخستین جشنواره مردمی برنامههای نوروزی از رادیو بهعنوان رسانه گرم، حمایت كردند.
معاون صدا با بیان اینكه نخستین جشنواره مردمی برنامههای نوروزی فرصتی برای رقابت نوین در عرصه رادیو را فراهم كرد اظهار داشت: عنصر رقابت، بزرگترین عامل پیشرفت در كشور محسوب میشود و اگر در هر عرصهای رقابت وجود داشته باشد، به آینده بهتر میتوان امیدوار بود.
شاهآبادی با تأكید بر اینكه كاركنان رادیو حق بزرگی بر فرهنگ و عرصه رسانهای كشور دارند تصریح كرد: علیرغم اینكه هنرمندان و كاركنان رادیو كمتر دیده میشوند، تلاش كردند تمام توانایی و هنر خود را با ظرافت هر چه بیشتر به مخاطبان خود ارائه كنند و اگر فضای رقابتی سبب میشود تا شاهد پیشرفت جدی در رادیو باشیم.
معاون صدا با بیان اینكه در نوروز 97 هنرمندان و كاركنان رادیو در حوزه طنز و اتفاقات نوین، خوش درخشیدند خاطرنشان كرد: در حال حاضر بیش از 800 عنوان برنامه از شبكههای رادیویی پخش میشود و برخی از شبكهها بین 18 تا 21 ساعت برنامه تولیدی در شبانهروز پخش میكنند و این حجم از تولید برنامه در معاونت صدای رسانه ملی، بسیار بالاست.
شاهآبادی، نخستین جشنواره مردمی برنامههای نوروزی را عرصهای جدید برای فراهم شدن میدان رقابت در رسانه ملی عنوان و تصریح كرد: هنرمندان و كاركنان رادیو، با كمترین امكانات، بهترین اوقات را برای مخاطبان فراهم میكنند و تلاش میكنیم مسائل و مشكلات رادیو را كم كنیم و در این باره نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است.
او افزود: بهعنوان مثال رادیو سلامت با راهاندازی كمپین 6030 در روزهای نوروز، برای مردم پیام سلامتی به همراه آورد.
معاون صدا با اشاره به اینكه رادیو با 7 برنامه از 7 شبكه رادیویی در نخستین جشنواره مردمی برنامههای نوروزی شركت كرد گفت: سال 97 برای مردم، سال معرفی برنامههای جدید بهجای معرفی شبكههای رادیویی جدید خواهد بود.
شاهآبادی با بیان اینكه فرصتهای زیادی در رادیو وجود دارد خاطرنشان كرد: همكاران ما در رادیو تلاش میكنند این فرصتها را بیشتر به مخاطبان خود معرفی كنند و در روزهای نوروز، پخش برنامههای نمایشی در رادیو نمایش با مخاطب ارتباط نزدیكتری پیدا كرد.
همچنین در این جشنواره رادیو جوان با برنامه «عیدِ من» رتبه نخست را در میان برگزیدگان مردمی برنامههای نوروزی رادیو كسب كرده و سپس رادیو ایران با برنامه «عیدانه و لبخند»، رادیو تهران با برنامه «گل و بلبل»، رادیو فرهنگ با برنامه «سازِ نوروز»، رادیو ورزش با برنامه «عصرِ بهاری»، رادیو صبا با برنامه «روزِ صبا نوروزِ صبا» و رادیو سلامت با برنامه «به سمت بهار» به ترتیب رتبههای بعدی را كسب كردهاند.