شفیعی در گفتگو با رادیو اقتصاد عنوان كرد: تبلیغ ابزاری برای باورسازی

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: تبلیغ ابزار ساخت باور برای مردم است.

1396/11/14
|
17:06

میثم شفیعی در برنامه «كالای ایرانی» رادیو اقتصاد افزود: تبلیغات امروزه به ركن جدایی ناپذیر كسب و كارهای در سطح دنیا تبدیل شده است.

وی همچنین اظهارداشت: تبلیغات در جهت جلب توجه و نظر مشتری و فروش كالا در بازار رقابتی دنیای امروز بسیار حائز اهمیت و نقش آفرین است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: تبلیغات هزینه نیست بلكه به نوعی سرمایه گذاری بنیادی و اصولی برای پیشبرد اهداف سازمانی و ملی است كه در صورت اجرای صحیح و اصولی می تواند دستاوردهای ارزشمندی را به همراه داشته باشد.

وی در ادامه افزود: كار تبلیغاتی یك بحث فرمایشی و ویترینی نبوده بلكه یك اقدام موثر و كار آمد است.

شفیعی بیان داشت: شكی نیست در این كه صاحبان كسب و كار در ایران جهت تبلیغات از حیث بودجه ای به نسبت خارجی ها در موقعیت ضعیف تری قرار دارند ولی باید پذیرفت كه در سطح دنیا رسانه های خیلی زیادی در این حوزه مشغول فعالیت هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به این جمله كه بطور كلی در ایران مقوله ای به عنوان «تحقیقات تبلیغات » وجود ندارد، اظهارداشت: شناخت لازمه باورسازی مردم در هر جامعه ایست.
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: تحقیقات، ذائقه شناسی و تجزیه رفتار نخستین اقدام در بحث تبلیغات و باورسازی است.

وی جدی گرفتن مقوله تبلیغات از سوی صاحبان كسب و كار را دومین بحث در این حوزه قلمداد كرد و افزود: تبلیغ ابزار ساخت باور برای مردم است و باید با اعتقاد و ایمان راسخ به این مقوله نگریسته شود.
شفیعی تصریح كرد: رسانه ها در باورسازی مردم از جایگاه بسیار ویژه ای برخوردار هستند بنابراین می طلبد از ظرفیت رسانه ها در این عرصه بیشتر استفاده شود.

وی ضمن تاكید بر این جمله كه تبلیغات تخصص ماركتینگ نیاز دارد، گفت: كسانی در این عرصه موفقند كه شناخت درستی از بازار داشته باشند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان اینكه تبلیغات دارای سه ضلع اصلی یعنی كارفرما، مردم و رسانه است، افزود: برای نهادینه كردن فرهنگ خرید و مصرف كالای ایرانی حركت این سه ضلع باید توامان باشد.

برنامه «كالای ایرانی» كاری از گروه صنعت و بازرگانی شبكه تخصصی رادیو اقتصاد است كه از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت 10 صبح به مدت 55 دقیقه به تهیه كنندگی «حمیده رضا سلطانی و مهدی شیار» با هدف معرفی، ترویج، و تبلیغ كالای ایرانی، تولید داخلی و حمایت ازتولید كنندگان داخلی و مقابله با مصرف بی رویه كالای خارجی بر روی موج اف ام ردیف 98 قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه كنند.

دسترسی سریع