محمدرضا عابد در گفتگو با رادیو اقتصاد: توسعه صادرات فرش دستباف در گرو تبلیغات

مدیر عامل شركت سهامی فرش ایران افزایش همه جانبه صادرات فرش دستبافت را در گرو انجام تبلیغات مناسب در كشورهای مختلف عنوان كرد.

1396/10/06
|
09:52

محمدرضا عابد در گفتگو با برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: توسعه فرهنگ استفاده از فرش دستباف از طریق تبلیغات باید در دستور كار قرار گیرد كه در دولت یازدهم در این زمینه اقدام هایی صورت گرفت اما متاسفانه به دلیل مشكلات مالی متوقف شد.

وی با بیان اینكه انتظار می رود برای سال آینده اعتباری برای تبلیغات فرش ایرانی در دنیا از سوی دولت اختصاص یابد، اظهار داشت: از طریق تجار و صادركنندگان خارج از كشور مقرر شده شركت های تبلیغاتی نسبت به معرفی انواع فرش ایرانی و فرهنگ استفاده از فرش دستباف در كشورهای اروپایی تبلیغاتی ارائه كنند تا صادرات فرش ایران بیش ازپیش توسعه یابد.

مدیر عامل شركت سهامی فرش ایران مهمترین عوامل افزایش صادرات فرش را افزایش میزان برابری پول ملی با ارزهای خارجی، فعالیت صادركنندگان فرش در بازار آمریكا بعد از برجام، طراحی و تولید فرش بر اساس سلیقه بازار و افزایش تقاضا برای خرید فرش دست دوم عنوان كرد.

وی ادامه داد: بیشترین مشتریان فرش ایران امریكا و كشورهای آمریكای لاتین هستند علاوه براین با رونق بازارهای سنتی میزان خرید كشورهای اروپایی نیز افزایش یافته است.

عابد در پایان یادآور شد: در برخی از بازارهای جهانی نیز به دلیل مسائل سیاسی مشكلاتی بر سر راه صادرات فرش ایران به كشورهای عربی و حوزه خلیج فارس به وجود آمده است.

برنامه «روی خط بازار» كاری از گروه كشاورزی شبكه رادیویی اقتصاد است كه از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت 11 به مدت 55 دقیقه به تهیه كنندگی «الهام مصطفوی و فرزانه صادقیان» با هدف ارائه یك تصویر بزرگتر و كاملتر و قابل درك از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف ام ردیف 98 قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه كنند.

دسترسی سریع