مدیر اجرایی نمایشگاه ایران نانو خبر داد؛ حمایت از شركت‌های نانویی در حوزه ساخت نمونه نمایشگاهی

علی طهاری گفت: یكی از حمایت‌هایی كه در نمایشگاه فناوری نانو از شركت‌های دانش‌بنیان و شركت‌های نانویی انجام می‌شود ارائه مشاوره رایگان و خدمات ساخت و تولید نمونه نمایشگاهی (دمو) است.

1402/05/25
|
11:06

دكتر علی طهاری، مدیر كریدور فناوری بازار در مصاحبه با برنامه روزنه رادیو گفت‌وگو اظهار كرد: فناوری نانو حوزه‌های صنعتی مختلف مانند ماشین‌آلات و تجهیزات آزمایشگاهی و نفت و گاز و پتروشیمی و حتی محصولات روزمره مردم را در برمی‌گیرد.

وی با بیان اینكه بیش از 1600 محصول تأییدیه ستاد نانو را دارند و در بازار موجود هستند افزود: از ویژگی‌هایی كه این محصولات برای افزایش رقابت‌پذیری باید داشته باشند موضوع طراحی بسته‌بندی و طراحی صنعتی است.

مدیر اجرایی نمایشگاه ایران نانو اظهار كرد: حمایت از طراحی بسته‌بندی و طراحی صنعتی محصولات نانو از سال‌های گذشته در دستور كار ستاد نانو و معاونت علمی قرار داشته و دارد. یكی از بسترهای اصلی برای توسعه بازار شركت‌های دانش‌بنیان و شركت‌های نانویی حضور در نمایشگاه‌هاست كه امسال هم چهاردهمین دوره نمایشگاه فناوری نانو برگزار می‌شود و در منطقه نظیر و مشابه ندارد.

طهاری افزود: یكی از حمایت‌هایی كه در این نمایشگاه از شركت‌های دانش‌بنیان و شركت‌های نانویی انجام می‌شود ارائه مشاوره رایگان و خدمات ساخت و تولید نمونه نمایشگاهی (دمو) است.

وی با بیان اینكه حمایت مادی بلاعوض برای شركت‌های دانش‌بنیان تا سقف 70 میلیون تومان و برای شركت‌های نانویی هم تا سقف 60 میلیون در نظر گرفته شده گفت: قرار است شركت‌ها از این تسهیلات استفاده كنند تا محصولات خود را با ظاهر بهتری به مشتریان ارائه دهند به این دلیل كه نحوه طراحی اثر بسیار زیاد و مستقیمی روی نظر مخاطب دارد.

مدیر كریدور فناوری بازار تصریح كرد: تحقیقات نشان می‌دهد شركت‌های دانش‌بنیانی كه محصولات خود را طراحی صنعتی كردند در سال اول توانستند بازار فروش را تا 70 درصد توسعه دهند و این موضوع كمك می‌كند تا شركت‌های ما نیز بتوانند در عرصه رقابت تمام ابزارها را در اختیار داشته باشند.

طهاری با بیان اینكه حمایت از طراحی صنعتی محصولات نانو شامل انواع حمایت‌های حقوقی، مشاوره رایگان، تسهیل ورود محصولات به بازار، عارضه‌یابی و تدوین برنامه توانمندسازی شركت‌هاست گفت: هدف این است كه محصولات در این نمایشگاه برای رقابت با محصولات خارجی آماده شوند.

دسترسی سریع