فرزانیان در گفتگو با رادیو اقتصاد مطرح كرد: رونق بخشی به بازار نوشت افزاردرگرو فرهنگ سازی

رئیس اتحادیه لوزام التحریر گفت: رونق تولید در صنعت نوشت افزار داخلی با فرهنگ سازی، آموزش، تبلیغات، نخریدن اجناس خارجی، روی خوش نشان دادن به تولیدات وطنی و موارد و مسائل دیگری شدنی است.

1396/06/25
|
13:01

موسی فرزانیان در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد در پاسخ به این پرسش كه چرا نوشت افزار چینی در بازارهای داخلی نمود بیشتری دارد، افزود: طی چند ساله اخیر به دلیل كاهش قدرت خرید مردم میل واردكنندگان به كالاهای ارزان قیمت نسبت به گذشته بیشتر شده است.

وی ادامه داد: این در حالیكه طی سالیان قبل نمود اجناس كره ای و ژاپنی در بازارهای داخلی بیشتر از اقلام چینی بود.

رئیس اتحادیه لوزام التحریر گفت: طی چند ساله اخیر با توجه به حمایت های به عمل آمده در مملكت تولید نوشت افزار ایرانی در مسیر رشد و توسعه قرارگرفته و توكنندگان داخلی حضور پررنگ تری در بازارهای كشور دارند.

وی در مصاحبه با رادیو اقتصاد با اعلام اینكه بالای 95 درصد دفتر تحریر مورد نیاز كشور بصورت داخلی تولید می شود، افزود: در حال حاضر قیمت بیشتر اجناس ایرانی مناسب تر از اجناس چینی است.

فرزانیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این جمله كه فرهنگی مبتنی بر اینكه «كالای ایرانی كیفیت ندارد» امروز در اغلب خانواده ها نهادینه شده است، اظهارداشت: فرهنگ مزبور باید با فرهنگ سازی و آموزش در جامعه اصلاح شود.

وی با اعلام اینكه تولید نوشت افزار در كشور از كیفیت مناسبی برخوردار است، گفت: تولید در صنعت نوشت افزار داخلی با فرهنگ سازی، آموزش، تبلیغات، نخریدن اجناس خارجی، روی خوش نشان دادن به تولیدات وطنی و ... شكوفاتر می شود.

رئیس اتحادیه لوزام التحریر افزود: برای فرهنگ سازی همه دستگاه های رسانه ای، فرهنگی و تبلیغی به ویژه صدا و سیما، مطبوعات، فضای مجازی، آموزش و پرورش و ... باید پای كار باشند.

وی اذعان داشت: جهت تغییر ذائقه مردم از جنس خارجی به داخلی ضمن توجه به بحث كیفیت، قیمت، طراحی و موارد دیگر باید سرمایه گذاری سنگینی در حوزه فرهنگ سازی صورت گیرد.

فرزانیان در ادامه به خانواده ها توصیه كرددر آستانه بازگشایی مدارس نوشت افزار و سایر مایحتاج مورد نیاز فرزندان خود را برای مدرسه از تولیدات داخلی تهیه كنند چون این حركت فرهنگی در كنار اینكه به اقتصاد كشور كمك می كند در ترویج فرهنگ ایرانی - اسلامی هم نقش بسزایی دارد.

برنامه «روی خط بازار» كاری از گروه كشاورزی شبكه رادیویی اقتصاد است كه از شنبه تا پنجشنبه هر روز راس ساعت 11 به مدت 55 دقیقه با هدف ارائه یك تصویر بزرگتر و كاملتر و قابل درك از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف ام ردیف 98 قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه كنند.

دسترسی سریع