مسگرزاده در گفتگو با رادیو اقتصاد عنوان كرد: بازاریابی حلقه مفقوده صنعت شوینده كشور

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی كشورگفت: بازاریابی حلقه مفقوده موفقیت مطلق این صنعت است.

1396/08/13
|
18:43

ابوالفضل مسگرزاده در برنامه «ساعت صنعت» رادیو اقتصاد ضمن پاسخ به این پرسش چرا بازاریابی اهمیت دارد، افزود: بازاریابی و بازارسازی از جمله عوامل مهمی است كه می تواند به فروش یك كالا و محصول و یا فروش خدمات مختلف كمك كند.

وی همچنین اظهارداشت: بازاریابی از جمله مهمترین بخش های یك تجارت است و موفقیت در این حوزه می تواند تمامی جنبه های مختلف یك كسب و كار را تحت تاثیر قرار دهد.

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی كشورگفت: توجه به بازاریابی داخلی و خارجی یك اصل اقتصادی و كارشناسی است.

وی در ادامه ضمن طرح چند سئوال افزود: مولفه های بالندگی یك صنعت چیست؟ به چه نحوی یك صنعت می تواند در نیل و توفیق به اقتصاد مقاومتی موفق باشد؟ چه عواملی این تحقق و توفیق را رقم می زند؟

مسگرزاده در پاسخ به این پرسش ها اظهارداشت: «سرمایه» نخستین پارامتر بالندگی یك صنعت است كه این فاكتور در صنعت شوینده به نحو مطلوب، كافی و حتی مازادبر نیاز سرمایه گذاری صورت گرفته است.

وی دومین عامل بالندگی یك صنعت را «دانش فنی» عنوان كرد و گفت: در حال حاضر دانش فنی و تكنولوژی در صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی كشور به بهترین شكل ممكن جاری و ساری است.

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی كشور افزود: «برخورداری از نیروی انسانی متخصص» سومین پارامتر بالندگی یك صنعت است كه صنعت شوینده از این منظر هیچ گونه كمبودی ندارد.

وی بیان داشت: مولفه دیگری كه می تواند در بالندگی یك صنعت موثر واقع شود اینكه تا چه اندازه «صنایع بالادست جهت تامین مواد اولیه مورد نیاز» و همینطور «صنایع پشتیبان» در كشور شكل گرفته و به بلوغ رسیده است.

مسگرزاده گفت: صنعت شوینده در بخش بالادست و مواد اولیه بواسطه تحریم های ظالمانه ای كه از ابتدای انقلاب اسلامی به كشور اعمال شداین محدودیت ها تولیدكنندگان را واداشت كه در امر تولید مواد اولیه نیز سرمایه گذاری كنند.

وی افزود: برای مثال ایران طی یك دهه گذشته در بخش پتروشیمی به شدت وابسته بود امروز به همت تولید كنندگان و متخصصان داخلی در زمره كشورهای صادركننده جهان قرار دارد.

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی كشور اظهارداشت: این صنعت به صنایع بالادست، مواد اولیه و صنایع پشتیبان نیازمند است.

وی گفت: خوشبختانه در حوزه صنایع بالادستی ظرفیت سازی و سرمایه گذاری مناسبی در صنعت شوینده كشور صورت گرفته به عبارتی تمامی مواد اولیه مورد نیاز صنعت شوینده و بهداشتی مملكت بصورت داخلی تولید ولی در بخش آرایشی هنوز وابستگی هایی به خارج وجود دارد.

مسگرزاده افزود: مولفه دیگری كه در تحقق و بالندگی یك صنعت موثر است این كه آیا صنعت مورد نظر در «مقیاس اقتصادی» تولید می كند؟

وی اضافه كرد: مقیاس اقتصادی و حجم تقاضا در كشور و منطقه به نحوی بوده كه این امكان را برای صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران فراهم كرده است كه بتواند در مقیاس اقتصادی تولید داشته باشد.

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی كشورگفت: جمعیت 80 میلیون نفری ایران و 300 میلیون نفری در بازار منطقه ظرفیت بسیار بالایی را برای سرمایه گذاری های بزرگ و تولید انبوه در ایران ایجاد كرده است.

وی افزود: صنعت شوینده از مقیاس نامناسب اقتصادی رنج نمی برد بلكه حتی مقیاس اقتصادی مناسب را سر لوحه كار خود قرارداده است.

مسگرزاده در ادامه بازاریابی را حلقه مفقوده موفقیت مطلق صنعت شوینده كشور دانست و بیان داشت: این مقوله بر خلاف مولفه های قبلی همچون سرمایه گذاری، دانش فنی، مواد اولیه و غیره هنوز نیازمند اقدامات جدی و اساسی است.

برنامه «ساعت صنعت» كاری از گروه صنعت و بازرگانی به تهیه كنندگی غلامرضا عزتی روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه راس ساعت 21 به مدت 55 دقیقه با هدف معرفی ظرفیت ها، توانمندی ها و دستاوردهای صنعتی كشور به ویژه در صنایع متوسط و بزرگ در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی و تشویق و ترغیب صنعت كشور به خلاقیت، ابتكار عمل و نوآوری از رادیو اقتصاد پخش و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه كنند.

دسترسی سریع