صدای جمهوری اسلامی ایران
display result search
دسترسی سریع

رئیس انجمن قطعه سازان با رد این ادعا که مردم مخالف گران شدن خودرو هستند، گفت: اگر کارخانه خودرویی را 20 میلیون تومان می فروخت، مردم 40 میلیون تومان خرید و فروش می کردند.

برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت و گو با موضوع افزایش قیمت خودروهای پر تیراژ در کارخانه و با حضور مهندس محمد رضا نجفی منش رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی خودرو و محمد رضا منصوری عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی روی آنتن رفت.

محمد رضا نجفی منش در آغاز با رد این ادعا که مردم مخالف گران شدن خودرو هستند، گفت: با توجه به گران شدن تمام نهاده ها مانند فولاد، ارز،، مس و آلومینیوم باید انتظار افزایش قیمت را نیز داشت و مردم نیز در این مدت در بازار معامله می کردند. اگر کارخانه 20 میلیون تومان می فروخت، مردم 40 میلیون تومان خرید و فروش می کردند.

وی در گفتگو با رادیو گفت و گو اظهار کرد: متاسفانه قیمت ها را به شکل مصنوعی پایین نگاه می داریم و پس از آن به صورت جهشی آن را افزایش می دهیم. با وجود افزایش قیمت های پر تیراژ خودروها، همچنان با قیمت های واقعی فاصله وجود ندارد و هنوز جای افزایش وجود دارد اما برای اینکه کسانی که پیش خرید کرده اند دچار مشکل نشوند، افزایش ها زیاد نبودند.

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی خودرو با تصریح بر اینکه نه تنها مخالف افزایش قیمت ها نیستم، کلا موافق این موضوع هستم، عنوان کرد: در حال حاضر، تمام صنعت قطعه سازی دچار مشکل و بحران است. تا ماه قبل متاسفانه 37 درصد نیروهای این صنعت از کار برکنار شدند و مردم نیز راضی نیستند کارخانه ها تعطیل شوند و کارگران بیکار شوند.

وی اشاره کرد: ترامپ رئیس جمهور آمریکا نخستین بخشی که مورد تحریم قرار داد، صنعت خودرو بود و زمین خوردن این صنعت باعث به هدف رسیدن خواسته های ترامپ می شود و قطعا هیچ ایرانی راضی به این موضوع نیست.

نجفی منش با اشاره به مشکلات صنعت قطعه سازی گفت: نخستین مشکل نبود نقدینگی در این صنعت است و افزایش قیمت خودروها حداقل کاری است که می توان برای نجات انجام داد. خودروساز در 9 ماه گذشته حدود هفت هزار و 500 میلیارد تومان زیان متحمل شده است و این زیان را بر سر قطعه ساز خالی کرده، زیرا پول قطعه سازان را پرداخت نکرده است.

در ادامه محمد رضا منصوری با بیان اینکه هر چه قیمت خودرو بالا برود، فروشنده و تولید کننده سود می کنند، عنوان کرد: در بازاری که رقابت نیست مردم مجبور می شوند، با وجود افزایش قیمت خودرو، خرید کنند و این اتفاق در سال های گذشته افتاده است و در حقیقت پذیرش قیمت ها توسط مردم از روی اجباراست.

وی تصریح کرد: متاسفانه به جای آنکه مسئله را حل کنیم، صورت مسئله را پاک می کنیم و نمی گذاریم مردم حق انتخاب داشته باشد و ماحصل آن این می شود که کارمندی که ماهی یک میلیون و 200 هزار تومان حقوق می گیرد و ماهی 200 هزار تومان پس انداز می کند، باید 20 سال صبر کنند تا خودرویی با قیمت الان خرید کند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفتگو با رادیو گفت و گو با تصریح بر اینکه خودروسازها فقط از یک منظر به مسائل نگاه می کنند، عنوان کرد: خودروساز به خریدار تعهد داده است و خودرویی که فروخته است را در هنگام تحویل ده میلیون تومان گران تر می کنند و این قطعا خلاف عرف و شرع است.

اخبار پربازدید

  • تغییر الگوی مصرف برای رسیدن به هوای پاک

  • قدردانی از رادیو نمایش در نشست سوره مهر

  • مصداق های ادب در کتاب های درسی

  • «کاروان قرآنی انقلاب» راهی شد

  • سیری در هویت ایرانی و حقوق فرهنگی بر امواج فضیلت و فطرت

  • تغییر الگوی مصرف برای رسیدن به هوای پاک

  • گرایش نویسندگان لهستانی به معجزه زبان فارسی

  • رمزگشایی رادیو ایران از انتقال آب خزر به سمنان

  • تاثیر ویژگی های حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان الگوی موفقیت

  • سیره عملی حضرت زهرا (س)