صدای جمهوری اسلامی ایران
display result search
دسترسی سریع

در صورتی که بعد از ماه مبارک رمضان، رژیم غذایی متعادل و متنوع و با چربی کم استفاده نشود، می‌توانند موجب افزایش چربی خون، فشارخون، اضافه وزن، سکته قلبی، مغزی و سایر بیماری‌ها شوند.


بدن انسان برای حفظ سلامتی خود همواره مقداری از چربی و مواد غذایی را در نقاط مختلف ذخیره می‌کند. به مرور زمان چربی‌های ذخیره شده تغییر رنگ داده و فشرده می‌شوند و احتمال این‌که مورد استفاده مجدد قرار بگیرند، بسیار کم می‌شود. بعد از ماه مبارک رمضان غذاها را در حجم کم و در تعداد وعده بیشتر میل کرده و در طول روز 3 وعده غذای اصلی شامل صبحانه، ناهار و شام و 2 تا 3 میان‌وعده مصرف کنید.
رعایت تعداد وعده‌ها برای همه گروه‌های سنی و همه افراد به ویژه افراد مبتلا به اضافه وزن و چاقی، بیماران دیابتی، قلبی عروقی، فشارخونی و کودکان، نوجوانان و سالمندان اهمیت زیادی دارد. صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی در طول روز است که به هیچ عنوان نباید فراموش شود و خانواده‌ها با آغاز سال تحصیلی، مصرف صبحانه را برای دانش‌آموزان فراموش نکنند.
بهتر است تعادل و تنوع را در مصرف مواد غذایی رعایت کنید؛ برای رعایت تعادل و تنوع باید در طول روز از 5 گروه اصلی غذایی شامل گروه نان و غلات، گروه میوه‌ها، گروه سبزی‌ها، گروه شیر و لبنیات و گروه گوشت، حبوبات، تخم‌مرغ و مغزها استفاده شود. همچنین به مقدار خیلی کم از مواد غذایی متفرقه شامل روغن‌ها و شیرینی‌ها مصرف کنید تا پس از به پایان رسیدن ماه مبارک رمضان دچار چاقی مفرط نشوید.

به گزارش روابط عمومی رادیو سلامت برنامه "فراسو "با حضور دکتر حاجی فرجی ،دکترای تغذیه سه شنبه 22 خرداد ماه در ساعت 8:30 به بررسی اهمیت رژیم غذایی پس از ماه مبارک رمضان می پردازد.

اخبار پربازدید

  • پیام تسلیت معاون صدا به مناسبت درگذشت «صادق عبداللهی»

  • صادق عبداللهی از نامداران طنز رادیو به آسمان پیوست

  • دلایل "انتخاب‎های اشتباه" به روایت طنز

  • سطح روابط سیاسی ایران و عمان بالاست

  • بازار مسکن با کاهش عرضه مواجه است

  • زعفران محصول انحصاری ایران

  • روز جهانی استاندارد در "رادیو سلامت"

  • صداوسیما رسانه برتر بازیهای پاراآسیایی جاکارتا شد

  • حرفهایی طنز درباره اعداد رند و باورهای افراد در رادیو صبا

  • دولت تغییر کاربری در جنگل ها را ممنوع کند